Sunday 22 December 2013

CHOCOLATE INDULGANCE FOR 6TH WEDDING ANNIVERSARY


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...Alhamdulillah segala puji bagi Allah dapat lagi kita berkongsi pengalaman memasak dan membuat kek. So minggu lepas saya ada membuat sebiji kek buat hadiah anniversary kakak kesayangan saya dunia akhirat. wedding anniversary yang ke-6



so dah berkali-kali buat kek cchoclate indulgance, ni lah pertama kali saya dapat buat ganache yang smooth sangat. sebabnya, saya buat finishing kali-2 lepas dah toping atas sekali ganache tersebut. saya gunakan plate rata untuk meratakan keseluruhan kek itu, so nampak smooth dan cantik. Alhamdulillah. semuanya Ilmu. Jika kita tak praktikkan, memang takkan jadi-apa2. sebab itu, segala apa yang kita tahu, sebaiknya praktikkan, baru kita dapat tahu kebaikan dan juga keburukan


So,Ilham kek ni saya dapat masa tengok sugar stars TLC kat astro dan juga tengok blog masam manis azalita.
saya gunakan fondant keliling kek yang nampak seperti tali, warna putih menunjukkan sebuah ikatan penuh kasih sayang dan suci bersih sebab tu saya tambah love2 kat atas fondant putih tu.

yang love besar penghubung tali tu saya letakkan manik2 silver supaya tampak sedikit seri. keliling kek saya letakkan chocolate mousse sama juga yang disebelah atas pun gunakan chocolate mousse jugak.

merah putih sangat menyerlahkan warna kek yang gelap legam tu. hihi..so alhamdulillah siap sudah satu kek...


No comments: