Saturday 31 May 2014

CUPCAKES PURPLE PINK

Assalamualaikum sahabat yang dikasihi Allah sekalian. Moga Allah sentiasa merahmati kamu dan memberikan kita kekuatan iman menempuh hari-hari yang mendatang. Alhamdulillah bulan MAY-JUNE ini adalah bulan yang pada kiraan saya bulan ikatan. Kenapa saya katakan begitu, kerana 2 bulan ini adalah bulan yang banyak cuti sekolah dan banyak sambutan.

Bulan May sahaja; HARI GURU, HARI IBU, HARI BURUH itu tak termasuk lagi sambutan kelahiran. Ditambah pula dengan cuti sekolah. Nah! memang banyak jugalah Walimah yang kunjung tiba ditangan saya mahupun di facebook hinggakan saya sendiri tidak sempat menghadirinya dek kekangan masa.

Choc Moist Cake+fondant deco +16pcs L cup/box =RM45++
(jika deco seperti diatas fix price RM45)
Tempahan  - Bidor,Tapah, KL
Bulan ini jugalah saya menerima beberapa tempahan kek untuk pertunangan adik officemate saya 2 minggu berturut-turut. Alhamdulillah Rezeki Allah beri. Kebetulan saya tiada kelas dua minggu ini, dapatlah saya menyiapkan tempahan mereka dengan teliti.

Tempahan yang saya terima ini temanya warna pink purple. Saya deco kan dengan Fondant. Di dalamnya adalah chocoloate moist cake dan di toping dengan buttercream akhir sekali saya hiaskan dengan fondant. Permulaan yang baik bagi saya insan yang baru merangkak membuat deco menggunakan fondant. Kalau orang lain mungkin menyiapkan bunga fondant dalam masa 10 minit, saya mengambil masa hampir 2 jam. Tapi Alhamdulillah saya telah imrpove and polish skill saya. So have a look my cupcakes picture




No comments: