Wednesday 17 December 2014

CARAMEL CAKE LAGI DAN LAGI

Assalamualaikum semua. Alhamdulillah moga kalian sentiasa dalam rahmat Ilahi. Syukur sangat minggu ni dapat lagi mencoret di ruang sendiri walaupun sebok dengan kerjaya sendiri, tapi dapat juga berkongsi dan membuat tempahan daripada rakan2 sekerja. Alhamdulillah

Jujur saya katakan, tempahan adalah side income untuk ornag yang bekerja makan gaji seperti saya. Tapi pada saya pula ia lebih kepada kepuasan hati sendiri yang dapat menyiapkan tempahan dan juga meet customer satisfaction. Itulah pencapaian sebenar pada saya. Dalam masa yang sama, saya dapat polish serba sedikit ilmu yang saya pelajari dan skill yang saya ada.

Benarlah orang kata, bukan mudah untuk mencapai sesuatu yang kita inginkan tanpa usaha yang gigih. beberapa kali saya membuat sesuatu tapi kali ke2 atau kali ketiga baru dapat hasil yang cantik. Saya bukan tak nak pergi ke kelas hand-on or sebagainya, tapi kekangan masa saya dengan kerja, kelas dan ect, membuatkan saya kesuntukan masa untuk join kelas yang saya minat.tapi itulah Allah masih memberi saya kekuatan untuk belajar sendiri. So, dapatlah hasilnya yang tak terduga.

bermula dengan suka-suka sahaja, tapi sekarang saya dah mula mengnmbil tempahan utnuk orang ynag terdekat. Saya pernah membuat creampuff 5x baru jadi, karamel cake 2x baru jadi. chocolate indulgance 2x baru jadi. semuanya belajar dari kesilapan dan belajar dari blog orang-orang yang sifu dalam pembikinan cake. Alhamdulillah semua sangat membantu saya yang masih setahun jagung ni.

Ok lah dah melalut saya hari ni, so tengoklah cake yang baru famous di tempat saya dan mendapat tempahan ramai. Rainbow caramel cake. minggu ni saja dah tiga cake. tapi dua aje yang sempat saya ambil gambar.Tu pun ihsan daripada customer, sebab saya dah siap terus terlupa nak tangkap gambar.hehehe. resepinya boleh dapatkan di entry yang lepas2 ye.

No comments: