Tuesday 11 March 2014

ROSES CUPCAKES

Alhamdulillah...11th of March genaplah 4th year my one only (setakat ni) anak saudara lelaki saya. ACU lOVE U SO MUCH. 8 March 14 cukuplah usia saya menginjak ke 26 tahun. Bersyukur kepada Allah kerana masih memberi saya ruang dan waktu untuk beramal dan beribadat untuk mengumpul saham akhirat pada masa yang telah ditetapkan.

Kebetulan birthday Farish(anak saudara saya) jatuh pada hari selasa. Jadi mamanya plan mengadakan sedikit jamuan di sekolah Farish. GENIUS AULAD. So kakak saya meminta untuk sayamenyediakan 20cupcakes untuk diberi kepada kawan-kawan sekolah FARISH.

Memandangkan saya kesuntukan masa untuk menyiapkan kek Farish dek kesibukan kerja dan tempahan dari orang lain dan juga kakak saya memberitahu agak last minute, jadi saya plan untuk membuat cupcake vanilla, with chocolate mousse filling inside.(idea serkap jarang)

So saya ingat nak letakkan printed figurine from any cartoon theme. Tapi di Bidor memang tiada barang seumpama itu.huhuhu.

Plan B is just toping dengan buttercream.so i make a rose on top of the cupcake. Alhamdulillah success!! Sebabnya before this mesti cacat roses saya. Tapi kali ni menjadi. Rezeki Farishla tu.. so have a look some picture of my roses cupcakes mix colour(baby blue, orange and pink)

No comments: