Monday 10 March 2014

CHOCOLATE INDULGANCE FOR BIRTHDAY


Assalamualaikum w.b.t. Apa khabar sahabat di luar sana. Moga-moga Allah memberi kesihatan, kelapangan dan nikmat yang terbaik buat kalian menjadi ummat yang hebat. Alhamdulillah baru-baru ini saya di minta untuk menyiapkan kek chocolate indulgance bagi sebuah majlis hari jadi keluarga yang disambut beramai-ramai. Tempahan dari officemate saya.
Setelah siap meletakkan cocholate ganache yang menggunakan seni terbaru hasil dari ilmu kak ita masam manis, saya sangat teruja. Sebabnya, tak da lagi chocolate yang bersepah-sepah atas meja. Semuanya bersih. Selama ini saya menuangkan ke atas kek. memang completely bersepah dengan coklat yang berciciran ke atas meja. now. Alahamdulillah. so have a look some picture yang saya ada attached.
Bakul yag menghiasi kek saya pun di inspired by kak ita. Saya teringin sangat nak try buat bakul tu. so bila dah ada orang order teruslah buat. By the way, not perfect as her hasil tangan. But still get experienced how to do that. Alhamdulillah~

Untuk resepi, boleh dapatkan di entry yang lepas yer..bunga purple tu adalah bunga fondant.










No comments: