Friday 14 October 2016

FROZEN CAKE AYU



Assalamualaikum semua.. alhamdulillah rezeki melimpah ruah Allah berikan.. setiap hari ada sahaja tempahan kek besar atau box. Apapun.. rezeki Allah dtg bila-bila masa sahaja. Alhamdulillah.. yg penting titipkan rasa syukur atas nikmat sihat kita, nikmat duit, nikmat persahabatan yang penting nikmat islam, iman dan ihsan.

Ok lah order ni sebenarnya urgent dari officemate. Kek frozen yang dia minta. Memandangkan sy ada barbie doll lebih ( ala-ala barbie) ni kat bilik, jadi saya pun terpikir untuk terus buat kek doll yang ada gaun.

Wah...sebelum ni nak buat, tapi memandangkansape nak makan kek ni kan. so batalkan hasrat.

Bila dpt je order mcam ni,....ha terus buat...

so kek ala frozen ni, saya buat 2 layer cake moist chocolate kek layaer chocolate moouse dan topping dia  roses all fresh cream.. sy kurang gemar guna buttercream dalam cake kerana terasa muak memakannya. so memandangkan bila buat kek je saya akan letakkan diri saya ke dalam owner kek tersebut, so sy decide untuk letakkan fresh cream as a topping deco.

ini lah hasilnya.. kek yang seberat hampir 2 kg untuk  si anak dara kak adah... alhamdulillah...mereka feedback sedap dan memuaskan
untuk tempahan
wa: 0124094744
wa:0124094744

No comments: