Saturday 4 October 2014

TRAINING MISCONDUCT BY SMC AT MY COMPANY

Assalamualaikum semua...diharapkan sentiasa dirahmati Allah..Moga terus tabah dalam menempuh segala dan apa jua kesusahan yang mendatang dan sedang dihadapi. Mudah-mudahan dapat menebus kaffarah dosa-dosa masa silam.

Sentiasa saja post tentang makanan, tempahan dan juga masakan. kali ini nak cerita sedikit tentang training yang dianjurkan oleh company saya. Consultant yang dijemput sangatlah segak,perosnality yang boleh menjadi magnet kepada orang yang disampaikan ilmunya....plus mempunyai knowledge yang ckup banyak dalam bidang LAW. Pada saya memang tak sia-sia company saya hired beliau untuk menyampaikan dan memuntahkan ilmunya kepada kami Alhamdulillah. sempurna dua hari program training saya.

Training ini sangatlah penting sebenarnya kepada orang yang mempunyai anak buha dibawahnya seperti saya. Walaupun anak buah tak ramai mana, tetapi knowledge untuk memberikan amaran, misconduct, fired orang tu mesti ada bukti yang sangat kukuh dan perlu buat judgement yang tepat supaya tidak menjadi masalah balik kpd company. Then terpaksa pergi mahkamah untuk fight jika kita bersalah, amount yang perlu dihganti rugi masyaAllah, sangat lah banyaknya.

So, kat sini Trainer memberitahu kami do and dont's. How to amke a judgement and so on. sangat menarik sebenarnya. Bayangakn, ornag yang selalu terlelap kat office pun boelh celik for 2 days without failed. Im so impressed tau. maknyanya training ni sangat best and bermanfaat.

Apapun, Encik.Syamsul ni adalah ex-student u saya juga cuma lain course. Penyampainnya sangat kemas, ringkas dan mudah faham. Yelah untuk orang yang belajar engineering, nak faham bahasa law, tak ke susah kan? Tapi en.Syamsul ni, menggunakan bahasa ynag sangat faham untuk orang-orang yang engineerinng macam kitorang ni.hehehehe... Beliau menubuhkan sayarikat sendiri iaitu SMC Consultant. Tambahan beliau mengaplikasikan semua kes dengan apa yang ada kat syarikat kami. So lebih mudah faham dan senang kan.


Ops..trainer yang train kami

Tambahan pula, ada games2 yang ditambah kedalam program kamiyang sangat relate dengan apa yang berlaku kepada kami. ha...best kan... so if mana-mana company yang perlukan khidmat beliau untuk syarikat bolehla cari syarikat beliau untuk makluman lebih lanjut.

Enjoy the pics: kredit to Mohamad Sharifudin Tohari: Our Photographer(boleh check his facebook to hire him for your event, wedding, engagement, birthday, company event and so on) 

Pesalah yang sedang dibicarakan


officemate yang sangat happening a.k.a Ahli Panel






Muka pesalah



No comments: